torsdag, december 08, 2011

Pappersgran DIY

Här kommer ännu ett enkelt papperspysseltips. Idag ska jag visa hur man gör en liten gran av kartong och mönstrat papper/tapet.



Börja med att göra en mall av vanligt ritpapper. Om du vill att granen ska vara symmetrisk så viker du pappret på mitten innan du klipper ut granens flikar. 

Limma mönstrat papper/tapet på båda sidor av en bit kartong. Rita av din mall x 2 på kartongen och klipp ut.


 

Mät ut mitten på granen och klipp ut ett jack uppifrån på den ena delen och nerifrån på den andra delen. Sätt ihop. 

Klart! 

9 kommentarer:

  1. Åh vad fiffigt! Jag får nog sätta mig och börja knåpa på dina fina tips eftersom vi tydligen ska ha gran för första gången i år. Något ska väl ändå få hänga i den.

    SvaraRadera
  2. super søtt lite juletre. du lager så nydelig julepynt!!

    SvaraRadera
  3. Kult! :) Så mange ideer du har. Blir kjempe inspirert!

    SvaraRadera
  4. Mange tak for inspiration, de er virkelige fine.

    SvaraRadera
  5. Masse fine DIY her inne nå!

    Passer kjempefint, for jeg skal ha
    juleverksted med 6 8 åringer i morgen :)
    Tusen takk!

    Fin helg!
    Siw

    SvaraRadera
  6. Wow, kjempe fint.
    Du har så masse flotte ideer, blir veldig inspirert av bloggen din. :O)

    Ha en fin helg.
    Klem Linda.

    SvaraRadera
  7. Hvor er det bare fint! :D Håber det er okay jeg ligger link ud på min DIY-blog: http://juliarungediy.blogspot.com/ en af de næste dage :P
    - Julia :D

    SvaraRadera
  8. Supersöt! <3

    Hoppas att du hade en fin födelsedag! <3

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, den gör mig glad! ^_^