onsdag, januari 25, 2012

Blommig stol

Resultatet av sömnadsseansen igår kväll blev ett stolsöverdrag.



Och två kuddar. Jag är otroligt glad över det fina lila tyget som jag beställt från epla.no, som jag nu kan beundra från sängen varje dag... Att tyget hade lite grövre  kvalitet gjorde att det passade perfekt till mitt lilla stolsprojekt.


Två kuddar som kan kombineras på fyra olika sätt -sånt gillar ombytliga jag. Det underbara turkosa tyget har jag fått av snälla Pysselpralinen, det marinblå kommer från bakluckeloppis och det lila/rosa tror jag att jag köpte av Junette Bay/Pattern Like.

Och min lilla Sezza poserade som vanligt så fint när jag skulle fotografera...

15 kommentarer:

  1. Ä så läckert! Och fina katten också. Så lik mina katter härhemma.

    SvaraRadera
  2. Hei! Det er så lenge siden jeg har fått til å kommentere her hos deg! Men nå virker det som om det er i orden hos de fleste!! Så fint stoff du har kjøpt! Ligner litt på det sengeteppet jeg fant, i fargene! Stolen ble et skikkelig blikkfang!! Håper alt står bra til! KLEM.

    SvaraRadera
  3. Så fint det ble!!
    Nydelig stoltrekk og det samme
    med putene! :)

    Mange klemmer!

    SvaraRadera
  4. Kjempefint stoltrekk! Stoffet var virkelig flott - lekre farger:))

    SvaraRadera
  5. Åh va fina!!! :) Stolsöverdraget ser ju helt perfekt ut. Nu måste jag ta mig i kragen och klä om sitsen på mina matrumsstolar!
    Trevligt också att få vara med på ett hörn. Gillar kombon av tyger i kuddarna. :)

    SvaraRadera
  6. Ååhh, så nydelig pus :O)
    Flotte puter og stol oxo, digger stoffene i lilla.

    Linda

    SvaraRadera
  7. det blev himla stiligt! :) jag är så avis på alla som kan sy :)

    SvaraRadera
  8. Så nydelig! Bra jobba ;-)

    SvaraRadera
  9. Så fin den stolen ble :)
    Stoffet var helt nydelig !
    Og med de putene til blir det så stilig.
    Du er flink :)

    Katten din er så vakker , de øynene :)
    Klem fra Janne

    SvaraRadera
  10. Supersnyggt! Härliga färger som man blir glad av!
    Men hoppla vilken fin fotomodel!! Trodde först att det var min Tussi som hoppat ner från himmlen.
    Trevlig helg,
    Kram
    Ulle

    SvaraRadera
  11. For et nydelig stoff på stolene! Kjempefint! Ønsker meg også en sånn stol ;)

    SvaraRadera
  12. Hej vännen! Jösses vad mycket fint du skapar! Jag älskar tyget på din stol.Det är exakt mina färger och i min smak. Jag har en likadan katt som du oxå. Fniss han passar oxå i lila.. Jag skulle vilja köpa samma tyg som dej på Epla. Men vet inte var jag ska finna det, jag förstår inte språket så jag vet hur jag ska söka. Är det en butik på epla som har mera tyg, typ metervara, eller var det bara ett enstaka tyg du köpte? Blir mycket tacksam för svar.. Hälsningar ewa. kisse70@yahoo.se

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, den gör mig glad! ^_^