måndag, augusti 22, 2011

Solig loppissöndag

Söndagen bjöd på strålande solsken och total loppislycka. Allt tack vare Pysselpralinen som hade åkt hit ända ifrån Småland för att sälja på Maltes bakluckeloppis som går av stapeln varje söndag här i vårt kvarter. Vi hade bestämt träff och det var så kul att träffa den goa Pralinen "på riktigt". Att dessutom få rota runt i hennes tyglåda kändes som en riktig ynnest. :) Där hittade jag bland annat denna soliga duk.. 


Och den vackraste handduk jag någonsin skådat, kolla in de sprakande färgerna! Plus en hög med läckra tygstuvar och dukar. 

Tex. två söta gröna "kaffedukar"av märket Ullas.

Allt detta erbjöd Pralinen mig att få helt gratis, men där satte jag stopp! Man kan ju inte GE bort så här mycket fina saker. ;)

Och som om dessa härliga tygfynd inte var nog så lyckades jag dessutom gräva fram ett underbart retropåslakan i en annan tyglåda. Hos samma säljare fanns även det blommiga förklädet. 

 En hel hög med nya textilier blev det alltså - och jag är överlycklig! 


Lördagen var lika solig och härlig, den spenderades nämligen i Köpenhamn. Mer om det i nästa inlägg... 

Ha en fin kväll och en fortsatt skön vecka! 


12 kommentarer:

  1. Så tjusiga tygerna ser ut i din blogg! Det märks att de hamnade hos helt rätt ägare, perfekt!:)
    Jag visade min sambo nu och han sa "men det är ju min farmors handdukar". Haha, han hänger tydligen inte med så bra. Men han var nöjd att de hamnat hos dig för han förstår sig inte på det där med retrotyger. Det fina påslakanet tyckte han var fult (????!!!). Herre min je!

    Ja...alltså det där påslakanet...om du någon gång mot skulle få för dig att inte använda det som just påslakan, då måste jag nästa tigga till mig ett litet byte...jag tycker att det är urfint och är så nöjd med att nån av "oss förståsigpåare" lyckades knipa det så det inte hamnade hos någon annan som inte hade begripit dess gyllene värde:)

    Det var ju roligt att höra att du inte samlar på vitt pressglas för det gör nämligen jag.:) Och det har man faktiskt turen att ibland stöta på i Småland - glasriket förstås.

    SvaraRadera
  2. OMG! vilken lycka, så mycket fint.

    SvaraRadera
  3. Vilken otroligt härlig påfyllning till tygskåpet!!
    Min favorit är helt klart det gröna med rosa blommor! :-)

    SvaraRadera
  4. Det grønne er så fint;) Du fant jo virkelig så mange skatter...ha en finfin uke videre, klem W.

    SvaraRadera
  5. Så fine stoffer du har funnet!
    Det grønne med rosa blomster var veldig fint:-)

    SvaraRadera
  6. grattis till rara fynd! älsakr förklädet och det gröna med rosa..mmmm! här har vi alla varit förkylda..uf, men det var ett tag sen nu :)

    kramar Lycke

    SvaraRadera
  7. Men åhåhåhåhåh, speciellt det där påslakanet, SÅ fint!

    SvaraRadera
  8. Så herlig det er med slike funn :) Likte det grønne med rosa blomster spesielt godt , og den gule duken da ;)

    Klem fra Janne

    SvaraRadera
  9. Øyegodt og hjertebank! Heldig du var ;)

    Og takk for bursdagshilsen! Hihi jeg gleder meg så, elsker brusdag. Og kake! Håper du og får en fin dag sammen med din mamma. 25 er dagen ;)

    SvaraRadera
  10. Jag älskar att gå på loppis men tyvärr har det inte blivit så många den här sommaren. Fina tyger du hittade. Tack för Barcelona-tipsen på min blogg!

    /Josefine

    SvaraRadera
  11. Åh, så mycket fina härliga tyger som du har hittat.

    SvaraRadera
  12. Vilka härliga fynd! Jag förstår att du är nöjd. Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, den gör mig glad! ^_^