måndag, oktober 17, 2011

Höst i köket...

Nu är jag äntligen tillbaka "på benen" och mår mycket bättre, har ännu inte fått veta vad det var för fel på min mage men symptomen tyder som sagt på gallsten.

I helgen har jag hunnit med att sy lite och har äntligen gjort gardiner av det orange-rosa tyget som jag visade tidigare. De hamnade i köket, eftersom jag kände att allt det blå behövde bytas ut för att få en lite varmare känsla nu när höstmörkret och kylan tränger sig på...





Man kan förändra känslan i ett rum mycket genom att byta ut textilierna, eller hur? Vilken stil föredrar du, den "kalla" eller den "varma"? 

Även vardagsrummet har fått sig en höst-makeover, och den visar jag senare i veckan! Jag kan avslöja att det är riktigt retro. :) Jag har också lite nya tyger och några Tradera-fynd att visa, och ska försöka vara lite mer aktiv här på bloggen från och med nu. 

Önskar alla som kikar in en fortsatt fin vecka! 

21 kommentarer:

  1. Mysigt och kanske något lugnare efter dukbyte!

    SvaraRadera
  2. Hej! Vilken karamell! Så himla fint! Jag tycker om både det blå o det rosa! Kram kram

    SvaraRadera
  3. herlig fargerikt kjøkken, det liker jeg! Og høstmakeoveren var virkelig varm og flott!

    SvaraRadera
  4. Läckra färgkombinationer! / Annika

    SvaraRadera
  5. Älskar båda varianterna.. =)

    Skönt att du mår lite bättre gumman! <3
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  6. LOVE this place, it really makes me happy :D! Love the pink in it :D!

    SvaraRadera
  7. Den varma, gud vad fint ditt kök är :) Känns så välkomnande och hemtrevligt.

    SvaraRadera
  8. Nydelig kjøkken i herlige farger!
    Den lampen er så fin! :)

    Kos deg i dag.. Nå stikker jeg på jobb...

    Klem Ida

    SvaraRadera
  9. Det blev jättefint med det rosa!! Så färgsprakande!

    Kram och ha en fin tisdag! / Systrarna

    SvaraRadera
  10. Hej vännen! vad glad jag blir att du mår bättre!!! jag gillar massor den varmare stilen - älskar rosa och orange ihop! och du!!! de där bilderna jag tog - jättelätt få dem fina om du kollar in "picnic" - finns i min länklista! jag bara ljusar upp bilderna rejält och ger dem mer kontrast i adobe photoshop - och sedan hämtar jag upp dem på picnic och väljer 1960´s...***

    kramar Lycke

    SvaraRadera
  11. Ja du har det lika snyggt å läckert som vanligt,dukarna är ju lika snygga...;))

    Kram och ha en härlig dag i färgparadiset!!

    SvaraRadera
  12. Åhh så snyggt! Jag älskar dina gardiner....

    SvaraRadera
  13. Nydelige bilder!*sukk*
    ....og egentlig synes jeg det var like fint både med "varmt" og "kaldt"!

    ...godt at du er litt bedre! Ønker deg videre god bedring, frøken*smile*

    Flott dag videre til deg!
    Klem klem

    SvaraRadera
  14. gud va snyggt verkligen mina färger jag skulle kunna ha så i mitt kök Kram och fortsätt att inspirera

    SvaraRadera
  15. Jag tänker "en dag ska jag också ha det där fint i mitt hem, så man blir glad av att vara där och så andra blir glada av att vara där". Älskart!!

    SvaraRadera
  16. Jag gillar bäst det "varma", alltså den högra bilden. Och jag gillar det verkligen, trots att det inte alls är färger jag skulle välja till mitt eget hem. :)

    SvaraRadera
  17. Gud vad du har mysigt hemma, Erica! :)

    SvaraRadera
  18. rett og slett SUPERLEKKERT!
    du er så flink ;)

    SvaraRadera
  19. Flotte farver du bor med :)
    Dejlige billeder!

    SvaraRadera
  20. Hejsan!
    Jag tycker dina mattor är helt underbara,jag undrar vart dom kommer ifrån?
    kram

    SvaraRadera
  21. Svar till Elin: Mattorna i köket kommer från Rusta (den turkos/vita) och loppis (den grön/gråa). Kul att du gillar dem och hoppas att du hittar nåt liknande! :) kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, den gör mig glad! ^_^