måndag, mars 26, 2012

Påsk på intågande

Att pynta inför påsk och jul är bland det roligaste jag vet. I år ska vi vara borta hela påsken (i Köpenhamn) så det gäller att börja pynta i tid för att hinna njuta av allt fint...

Jag har plockat fram alla påskäggen, jag hade visst rätt många.. (10 stycken!)


Jag har inspirerats av danskarnas och norrmännens "fastelavnsris" och knutit rosetter av retrotyger i mitt vita "julris", så nu kan man väl kalla det för "vårris" och snart kommer äggen och det blir påskris. Toarulleugglorna har fått en ny gul kompis, men hen ser lite halvfärdig ut...

Jag har börjat sy lite kuddar med gula tyger, en är klar...


Och jag har hängt upp mina påskigaste/vårigaste gardiner.

Har du börjat pynta till påsk än? 

10 kommentarer:

  1. Kjempeflott pute! Og de uglene er så søte:-)

    Vi har ikke pyntet så mye til påske ennå, men det kommer:-) Vi har ikke så mye pynt fra før av, men jeg holder på å produsere litt;-)

    Klem

    SvaraRadera
  2. Åh så fint! Jag ska plocka fram påskpyntet och börja pynta lite!
    Glad Påsk! Kati

    SvaraRadera
  3. kjempe fine bilder! katten er så søt! :D

    SvaraRadera
  4. du er så flink til å pynte, og jeg elsker fargene rett og slett. Ja jeg likte supergodt både påskeeggene og uglene og "fastelavnesriset". Og københavn i påsken høres jo helt vidunderli ut - kose deg!!

    SvaraRadera
  5. Hærrrrrlig, som vanlig her hos deg :o)

    SvaraRadera
  6. Så kjempefint du har pynta til påske! Likte puta du har sydd veldig godt. Så heldig du er som skal til København i påska då:-)
    Klem frå Mari

    SvaraRadera
  7. Åhh vad fint du har det! Tyvärr är jag så tråkig så jag pyntar inget särskilt till påsk... kanske en bukett blommor på sin höjd.
    Vad mysigt att vara i Köpenhamn över påsk!

    SvaraRadera
  8. Hei Erica!! Så koselig påskepynta det er hos dere :) Begynner å bli litt her i huset og!! Liker bedre å pynte til påske enn til jul jeg! Friske fine farger, og alt er så vårlig og fint!! Her blir det hjemmepåske, med en liten tur til mamma og pappa tenker jeg! God tur til København, det blir nok supert!! KLEM.

    SvaraRadera
  9. Det är kul med påsken! Och ditt vårris var så fint!
    Kika gärna in på www.skyddsangel.se och kolla in fliken PÅSK.
    Ha det fint! /Jossan

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, den gör mig glad! ^_^