måndag, maj 14, 2012

Chockrosa

En av mina absoluta favoriter är chockrosa / neonrosa / knallrosa /cerise / hot pink. Kärt barn har många namn... Därför blev jag extra glad när jag hittade de här urtjusiga 70-talsgardinlängderna för en tia på bakluckeloppis. Älskar färgerna på blommorna! Extra kul att färgerna matchar så perfekt med krukan från Tiger med chockrosa trianglar, och den härliga "chocklaxrosa" färgen på pelargonen! 

 Frågan är bara om den senaps-/lejongula bottenfärgen passar bra in i köket..? Får testa och se helt enkelt.. Vad tror du? 



I kökshyllan finns några andra chockrosa favoritdetaljer och mina nya IRA-burkar i blått och orange (längst till vänster) som jag bytt till mig. 

10 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅ, du har bare de fineste bokser fra IRA, jeg er forelsket i dem alle sammen...den lille med epler på er også så søt.
    Alltid så glade farger her inne hos deg;) Klem fra Norge

    SvaraRadera
  2. Snygg gardin! Jag tror den kan bli väldigt fin tillsammans med det turkosblå på väggen!

    SvaraRadera
  3. Hej rara! länge sedan sist!! hoppas du mår gott i våren. här har vi knoppar precis på träden :)..men alldeles strax utslagna. tycker om gardinen och tror den blir jätteläcker där! har blivit lätt förtjust i gula färger, gärna varmt gula tom , och den där gula i komb med rosa sååå fint! här blir det blått istället, verkligen blått :) vi har äntligen bestämt oss för halltapeten :)))

    kramar en måndag, Lycke

    SvaraRadera
  4. Helt underbara! Grattis till fyndet :)

    SvaraRadera
  5. Hei Erry!
    Jeg tror dine nye gardiner vil passe kjempe bra på kjøkkenet!
    Ha en fin dag!
    Klem fra Caza

    SvaraRadera
  6. Ingen tvekan, klart att gardinerna passar in i köket! :-D
    Så härlig blogg du har!

    SvaraRadera
  7. Hur fina gardiner som helst :) kommer sitta som en smäck!

    SvaraRadera
  8. Tusen tack snälla söta du för paketet med tyget! Snacka om överraskning! :) Det ligger just nu och är rasande snyggt på mitt sybord. Jag är väldigt inspirerad nu att sy en liten kudde där det där tjusiga får vara med på ett litet hörn...:) Tack!!!!

    SvaraRadera
  9. Toppen, toppen! Snyggt tyg! Tror de passar. Gör de inte det har du säkert annat ställe att sätta tyget på. IRA-burkarna är ju fantastiska.

    SvaraRadera
  10. *sukk*
    Litt misunnelig på denne boksesamlingen din ja :o)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, den gör mig glad! ^_^