söndag, juni 03, 2012

Vilsamt lila

Planerna på att ändra om lite i sovrummet har funnits länge, än har det dock inte hänt så mycket. I helgen har jag dock gjort ett ryck och storstädat, samt flyttat på byråerna och bytt ut tavlorna.


De här underbara gamla fjärilstrycken har jag hittat på Tradera, och som passepartout har jag använt vintagetapet som jag köpt hos Gitte. Den stora blommålningen är fortfarande halvfärdig och hängde tidigare i vardagsrummet i typ två år även fast jag målade den med tanken att den skulle hänga just här. 


 Funderar på att göra en ordentlig tavelvägg ovanför byråerna, men först har jag tänkt måla och tapetsera dem (byråerna alltså), det är i alla fall planen. Är rätt så trött på ek, även om det matchar kissen fint. ;) Om jag lyckas skrida till verket är en annan femma, har lite svårt för att välja färg - för att inte tala om tapeter!


Lite färgstarkt har smugit sig in i sovrummet också, i form av de fina indiska/hinduistiska vykorten. 

Till sist en lite suddig bild på helheten... Fler sovrumsbilder finns här


5 kommentarer:

  1. Lækre billeder- er helt vild med dem med sommerfuglene. Ser ud som en dejlig oase at sove i:-) Knus Heidi

    SvaraRadera
  2. så nydelig! elsker sommerfugler, og soverommet er helt perfect :D

    SvaraRadera
  3. Jag hade lätt kunnat tänka mig att bo i ditt sovrum.. :)

    SvaraRadera
  4. Jättefint! Jag gillar framför allt fjärilstavlorna. Så enkelt, men så fint.

    Ha en härligt måndag, Erica! //Petra

    SvaraRadera
  5. Hej. Super fine billeder, du har lagt ind. Jeg er også rigtig vild med sommerfugle. Jeg kan se, at vi blogger om de samme ting, så måske du havde lyst til at se min blog og evt. blive fast læser.
    Mvh Helena
    min blog: madebyme-helena.blogspot.com

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, den gör mig glad! ^_^