söndag, november 27, 2011

Adventsmys

Något skyltssöndags-väder är det inte idag, det regnar och stormar (klass3-varning är utfärdad). Vi stannar inne och myser istället. Adventsljus, stjärnor och ljusslingor är nu uppe och sprider sitt varma sken i alla rum.




Adventsstakarna och den lilla julgruppen pysslade jag ihop igår. Den ena adventsstaken består av blockljus med tapetsiffror (som jag fäst med decoupagelack) på en teakbricka tapetserad med samma tapet. Den andra är en klassisk variant med grön mossa, flugsvampar och vita ljus. 

Ikväll blir det adventsfika med glögg och lussebullar. 

Önskar alla en mysig söndagskväll!

20 kommentarer:

  1. Blir så inspirert av bildene dine. Fantastiske farger. Rosa Fly lampe du har?? Herlig! :)

    Ha en fin 1. advent! Ikke mye julestemning her heller. Storm ute. Regner og er varmegrader. Ikke mye som minner om jul! Men får tro snøen kommer snart :)

    Klem Lene

    SvaraRadera
  2. Åhhh lussebullar. Hur kunde jag glömma det? Det är annat än våra brownies. Ha en mysig första advent! Kram kram

    SvaraRadera
  3. I love your decoration!
    .....exactly my taste!

    ♥Love greetings
    sabine

    SvaraRadera
  4. Så mysiga bilder! Vilka härliga ugglor du har hittat, och underbara färger!

    SvaraRadera
  5. Fine stemningsbilder!
    Herlige farger du bruker.

    Her blir det også en fargerik jul.
    Blir nok lite med nisser og tradisjonsjul
    som mange andre vil ha det. Jeg er ikke helt
    der ;) Hihi...

    Stor klem!!:)

    SvaraRadera
  6. Ser riktigt adventsaktigt och mysigt ut hos er idag!
    Adventskram till dig! //Petra

    SvaraRadera
  7. Så koselig hos deg da;) Likte tallene på lysene så godt;)

    SvaraRadera
  8. Hvilken fargefest det er hos deg! Så fiiint!

    SvaraRadera
  9. you have such a nice blog - wow :-) I will certaily visit your blog more often ...
    Greetings, Elvira

    SvaraRadera
  10. Så fint det hele ser ud! :o)

    SvaraRadera
  11. Herlige bilder!!!!! Det er så koselig og og stemningsfylt hos dere! Nå er endelig arbeidshelga mi over for denne gang, og i kveld har vi vært å hilst på det nye lille familiemedlemmet vårt! Moro å bli tante igjen, han var så bittebitteliten :) Håper du får ei ny fin uke! KLEM.

    SvaraRadera
  12. Vilka fina bilder i härliga pasteller!/ Annika

    SvaraRadera
  13. Åhh ett hem fyllt av lyckofärger :) Älskar det!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  14. Åhh va fint du har fått till det..här hemma har det inte blivit så mycket pynt ännu..men men..det hinns nog med.. =)
    Skall köpa hem hyasint idag och göra en liten julgrupp och hinner jag så skall jag klippa till dom för oss "tradionella" snöstjärnorna och fästa i ett fönster.. <3

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  15. Psst! Jag har lite julklappsfunderingar och skulle bli jätteglad om du mailade mig din adress..har ju lyckats tappa bort min adressbok i flytten.. =( snyft..
    suzanaalexsson@hotmail.com

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  16. Vilket härligt pastelligt hem du har! Lovely! Glad att jag hittat hit!

    SvaraRadera
  17. Fina och sämmningsfulla bilder!

    //Lina

    SvaraRadera
  18. Älskar verkligen vikväggen som står bakom sängen, en sån vill jag ha! Ska bli roligt att se reportaget från ert hem :-)

    SvaraRadera
  19. Skønne billeder!
    Det ser super dejligt ud :-)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, den gör mig glad! ^_^