måndag, november 07, 2011

Höstfärger hemma

Innan jag åkte norröver så hann jag med att fixa en lite "höstigare" känsla i vardagsrummet.




Gardinen är inropad på Tradera, och soffan har fått några nya kuddar som jag sytt av favoriter från tygsamlingen. Över fåtöljen ligger ett av de vackra 70-talstäckena som vi fått av älsklingens föräldrar. Den vackra rosbuketten inhandlades på torget i Helsingör, men den är tyvärr vissnad för länge sedan. Duken är (såklart) ett loppisfynd.

Så här såg det ut tidigare. Och nu är det snart dags att "göra om" igen, för en lite juligare stil.

11 kommentarer:

  1. Färgglatt och härligt, som alltid Erica!
    Blombuketten är ju helt fantastisk. :-)

    SvaraRadera
  2. Digger det fatet du har hengende på veggen!
    Skikkelig kult!

    Siw

    SvaraRadera
  3. Hej! Härliga färger. Blommorna är underbara. Kram kram

    SvaraRadera
  4. Very beautiful colours! Love your livingroom!!
    Love all colours! Greets, Herma

    SvaraRadera
  5. mange flotte farger hos deg. Ha en flott dag

    SvaraRadera
  6. Åhh så fint det är! Jag gillar verkligen färgerna och stämningen i ditt hem! Blombuketten är helt underbaar... Dansk gissar jag;-)

    SvaraRadera
  7. Fiiint, du lager det alltid så fint du;)

    SvaraRadera
  8. Häliga färger. Som vanligt. :-D Och så fint med det lilla huset i fåtöljen! :-) En riktig glad-detalj. :-)

    Vad kul att du gillade min lilla jultavla. :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Hejsan! Jag googlade på kinalampa och såg i din gamla blogg att du haft två stycken: http://gallerry.blogg.se/2009/november/8-bilder-sovrum.html#comment och http://gallerry.blogg.se/2010/may/nytt-i-sovrummet.html#comment, och är sjukt nyfiken på vart du köpte dem då jag letat överallt efter likadana. Tack på förhand :)

    SvaraRadera
  10. Du har det så himla fint hemma hos dig, så mycket fina färger! :)

    Roligt att du har hittat till min blogg också :) Tack för dina fina kommentarer, de gjorde mig väldigt glad! Flaskan som du såg på Arcus var allra mest troligt en Solflaska, modell jättestor (typ 33 cm om jag inte minns fel). Det finns en man där som alltid har stora mängder med finskt glas och även svenska grejer så som typ Lisa Larsson-figurer. Kan det ha varit hans bord som du besökte? :) Det var ett tag sedan jag var där, men vid hans bord står man gärna och suktar en bra stund. Så mycket fint och alltid minst en solflaska! :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, den gör mig glad! ^_^