tisdag, november 22, 2011

Vintage julgranshängen


Nu börjar det bli dags för lite julinspirerande inlägg här i bloggen, härligt! Kul att så många gillade mina minipaket, jag ser som sagt fram emot att få se hur ni använder tipset! :) 

De här finfina julgranskulorna köpte jag på Megaloppisen i Arcushallen i Luleå. Är alldeles kär i dem! 



Tråkigt nog görs inte sådana här fina julgranskulor längre, men på loppis och Tradera kan man fortfarande hitta godbitar. De är ju inte precis billiga, men  25:- styck som jag betalade för dessa tycker jag ändå var ett fynd (jämfört med dagens julgranspynt som kostar betydligt mer).

Gillar du vintage julpynt? Visa gärna upp ditt! (lämna en kommentar med länk så att jag hittar det) :)

Ha en fin tisdagkväll!

9 kommentarer:

  1. Wooow...
    Fantastisk fine..
    Akkurat slike farger jeg liker ;)
    Herlig sukkertøys farger!

    SvaraRadera
  2. Så fine julekuler, jeg har nettopp begynt å spare oppe i 8 nå, men ingen like fine som dine. Helt fantastik!

    SvaraRadera
  3. Hej vad majsigt du har det!
    Kul att få hitta hit!
    //Clara

    SvaraRadera
  4. Nydelig pynt!
    Jeg har dessverre ikke noe gammelt selv.

    SvaraRadera
  5. Hei.

    Jeg elsker alt som er gammelt, og jeg har noen kuler som er fra min barndom, tidlig 70 tallet, har ikke bilder av de, men skal ta bilde av de når de kommer ned fra loftet, så linker jeg til deg :O)

    Ha en fin fin dag.
    Klem Linda

    SvaraRadera
  6. Underbara julkulor gumman! <3

    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  7. det är något speciellt med gamla saker...dom bär på en historia...nåt man inte kan köpa nytt...men kulorna kan du köpa här http://www.paperchase.co.uk/invt/00486987/

    SvaraRadera
  8. Åh vilka fina! Jag trodde knappt mina ögon när jag hittade ett par liknande små söta och väldigt sköra julgranspynt i en "skräplåda" för 1 kr styck på en loppis förra veckan. Hur gick det till liksom?!!
    Så jag hakar på din utmaning, det är ju jättekul! :-) Men inlägget kanske kommer ikväll först...

    SvaraRadera
  9. Jättefina kulor! Har också köpt julkulor på loppis, både gamla av glas och en del nya av plast, här kostar de bara 1-2 kr st, fast de inte riktigt lika "lyxiga" som dina

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, den gör mig glad! ^_^