söndag, november 13, 2011

Sovrumsdetaljer

Idag bjuder jag på några bilder från vårt sovrum.



Sovrums-makeovern som jag planerat har ännu inte blivit av. Istället har jag gjort en mini-makeover med några upptejpade bilder av favoritillustratören Catalina Estrada och ordet LOVE skrivet med mönstrad tejp. 

Detta hände för flera veckor sedan, men jag ligger väldigt mycket efter med blogg-uppdaterandet just nu.. Och även med kommentarer till alla goingar som tar sig tid att lägga ett spår hos mig. Förlåt för det, hoppas att ni har överseende. Jag säger det igen: jag blir lika glad varje gång någon tar sig tid att lämna en kommentar, det betyder massor!

Lampskärmen har jag gjort själv för länge sedan...  (klicka på länken för att se "före och efter")


Planerna för sovrummet involverar målning och tapetsering av byråer, nya små sängbord (gärna 50-60-talare), en tavelvägg, nya kuddfodral och (kanske) ett lapptäcke av mina retrotyger (men de syr inte sig själva, konstigt nog!) + ev. byte av sänggavel. Men så länge trivs jag bra som det är... :)







13 kommentarer:

  1. Nydelige soverommet med herlige
    detaljer som popper opp her og der.

    Så kul den lampa var + herlige babushkaer!

    Stor klem fra Ida
    :)

    SvaraRadera
  2. Hei på deg, det var jo bare så fint. Jeg lurer på om du lager slike lampeskjermer på bestilling? Jeg ønsker meg såååå veldig en slik? Hvor mye skal det evt koste, eller om du vil bytte mot et sjal jeg har heklet...du lager bare å mye flotte ting, takk for all din inspirasjon. Klem Wilhelmine

    SvaraRadera
  3. Det är alltid lika kul att få se glimtar från ditt hem, Erica! Kram på dig! //Petra

    SvaraRadera
  4. wow wow wow! så härliga färger och mönster och detaljer och allt!

    SvaraRadera
  5. Ja,den lampan blev jag kär i...;)))
    Kram/Annelie

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt rum. Jag måste ta tag i vårt sovrum snarast! Fint med tapen...kram

    SvaraRadera
  7. Elsker soverommet ditt!!

    Nydelige sammensetninger av stiler og farger.
    Kunne flyttet rett inn ;)

    Klæm Siw

    SvaraRadera
  8. Det ser ju jättefint ut! Älskar lampskärmen....

    SvaraRadera
  9. fargerikt og akkurat sånn jeg liker det!!!

    SvaraRadera
  10. du är en underbart kreativ person!!! tack för att du omger oss med färg och idérikedom!
    //Kristiina

    SvaraRadera
  11. Sicken lampa! Älskar alla färger hos dig - röstade på dig hos fabriken! Ha en fin onsdagskväll - kram Frida

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, den gör mig glad! ^_^